Statcounter

Tuesday, January 27, 2009

"I Want To Be Special"

 





















Guys…maybe inilah suara hati girlfriend kamu; or orang2 yang kamu sayang atau minat. Perempuan ni biasanya sangat sensitif dan lelaki ni pula biasanya sangat sempoi dan tidak banyak selok-beloknya. Mungkin tidak perlu cakap pasal perempuan atau lelaki, sebab memang ada satu golongan yang mcm ni…dorang sangat mahukan attention yang kaw2 punya. Dorang mau jadi nombor 1 dalam hidup partner dorang. Tapi, bukan semua bernasib baik ada partner yang paham apa dorang mau. Pasal inilah wujudnya partner yang complain yg pasangan dorang tu terlampau demanding, terlalu mengongkong, terlalu mengada-ngada dan mcm2 lagi. Sedangkan mungkin jawapanya sangat mudah. They want to be special, and you guys tidak show it enuff for them. 


So golongan yg sangat perlukan attention ni mimang wujud. Sometimes, I feel like I belong to this golongan also. A little gesture of affection does count. You guys tidak boleh cakap berapi-api depan partner kamurang yang kamu cinta gila sama dia sedangkan bila di depan orang, kamu tengking2 dia. TIDAK boleh macam gitu. Di mana sudah letaknya perkataan “special” tu? Sometimes your partner will feel good if you can show it depan2 orang yang kau mimang sayang dia. Ini mimang sifat manusia yang adakalanya yang mau orang lain tau dan nampak sendiri yang dia tu sebenarnya sangat disayangi oleh partner dia ba. Tidak salah langsung ba tu, apa lagi hal2 yang berkaitan dengan sayang menyayang ni. Love is a gift, right? When you love, you shouldn’t feel shy. 


I have a few friends yang boyfriend dorang jenis yang sempoi dan bersahaja; yg dorang ada banyak kawan perempuan lain yg mesra. And when dating with boyfriend dorang ni, she feels like she’s just another friend to him. Seriously, I feel bad for them tapi as long as dorang sendiri rasa It’s Okay…then good for them la. Asal saja dorang tau boyfriend dorang tu sayang dorang…tidak payah mau tunjuk2. It’s okay juga…but mcm nda syok kan? I have to admit that I’m not a sempoi person like that. I want to be special, feel special --- so guys jenis yang tidak expressive biasanya not my type. Pikir punya pikir, kenapa ada org yang mcm ni ah? I mean, yang mau sangat dilayan tahap vip oleh daling dorang untuk buktikan yang boyfriend dorang tu sayang gila sama dorang? 


I don’t think sifat ni datang dari lahir. I think that a woman will demand more attention when she was Once given that much attention too. If dorang sudah pernah rasa kena lavished me with love yg di luar jangkaan, sampaikan mcm pernah sudah rasa mcmana itu kaki capai tu langit ke-7 or terapung-apung di cloud 9, mimang dorang hope for attention yg that much juga. Tapi, untuk yg sudah pernah rasa, itu perasaan mimang kamu akan bawa sampai bila2 ba…tiada apa yg buli ganti tu. Apa pun, untuk setiap cinta yang berputik tu…hidup ni bukan lama…tiada salah untuk tunjukkan cinta untuk orang yang kamu sayang. Menjadi atau tidak, kekal atau tidak, kita cuma mampu merancang. Rasa sayang tu jangan diabaikan hanya kerana sifat kamu yg selfish and tidak thoughtful. TIDAK RUGI UNTUK TUNJUKKAN KASIH SAYANG KAMU untuk orang yg kamu sayang. Belum tentu lagi esok tu milik kita, so jangan pula bila kita hilang orang tu baru mau menyesal tidak kasi tunjuk semua love kita sama dia. Apa la salahnya buat dia rasa SPECIAL. Itu bukan satu permintaan yang tinggi untuk sebuah perhubungan. So my advice would be: SHOW YOUR LOVE TO YOUR LOVED ONES WHEN YOU STILL HAVE THE CHANCE TO DO IT. TOMORROW MIGHT NOT BE OURS.

2 comments:

PJ said...

susa nii...
kdang2 coz of many kwn pmpuan ni
bule kasi saiko sma our lobe..
so then dia anggap dia kna lyn mcm besa ja..

ehh.. apa ba sy type ni..

huhuhuhu...

Twofivesix256 said...

Tul la ba tu papa comel...sama jua tu kalau perempuan sama boyfriend dorang... capat dorang salah sangka tu. So pandai2 la kau jelaskan perkara sebenar la kunu...heheheh :))