Statcounter

Saturday, August 8, 2009

Tarikan Seorang Perempuan Di Mata Lelaki

Sia tulis subject ni berkesinambungan daripada previous post Guy Talk. Baca komen2 my loyal readers yang tidak asing lagi tu hehehe…it made me thinking…I need to write another post. Actually I don’t have a clear thing to write about as I’m typing this. I’m waiting for the magic to happen again. Hahahahahahaha.

Well, dalam kesibukan lelaki bercakap pasal sifat2 fizikal seorang perempuan – dan how most obviously tarikan seorang perempuan adalah pada fizikalnya…I think you guys tidak go case by case basis bah ni. I have to write this to defend my fellow friends, The Eve Generation. Bukan semua perempuan dikurniakan kecantikan fizikal – not to mention that Kecantikan itu terletak pada mata yang memandang. If kecantikan tu terletak pada bentuk badan dan kekiutan muka perempuan tu…Are you sure? Cuba kamurang pikir betul2 ahh. Are you sure that’s what you guys are looking for?

Seumur hidup sia sebagai seorang perempuan, serba sedikit sia paham sudah apa tarikan perempuan di mata seorang lelaki. You guys have to take into account tentang citarasa manusia yang berbeza. Kalau si Wine cakap tu perempuan A tu tidak menarik, mungkin juga si Ulal rasa perempuan tu cukup menarik. Itu baru dengar dari 2 orang. Belum lagi dengar 20 orang dan seterusnya. You guys kena mengaku juga yang as much as you want to hear what your eyes are saying, sebenarnya bukan mata kamu tu saja yang ada pendapat dia tersendiri. Kalau kamu tengok tu gambar satu perempuan, maybe it’s easy to decide, if she’s attractive or not. But it’s not final. Kau kena kenal tu perempuan sebagai seorang manusia, at least bercakap dengan dia – dan barulah u can decide apa pendapat kau tentang perempuan ni. Banyak benda yang membuatkan seorang perempuan tu menarik, dan banyak yg membuatkan dia tidak menarik. Mungkin dari jauh perempuan tu nampak sombong, tapi bila cakap dengan dia, baru kau tau dia actually seorang yang sangat menghiburkan.

Dan element2 sampingan ini yg actually “define” that woman more accurately. Element sampingan ni terlalu banyak! Sampaikan kau sedar rupa fizikal dia tu yang paling uncit sekali. Cara dia bercakap, apa yang dia cakap, senyuman dia, style dia respond to you, how she listens to you…semua tu actually mendatangkan lebih banyak impact lagi pada orang lain, particularly men. Sebab element2 ini yang menghubungkan seseorang tu dengan orang lain. Kalau setakat dia cantik dipandang saja, tapi itu saja quality dia yang paling menonjol, tarikan tu cuma sementara saja.

You guys kena give chance to the ladies to prove themselves beyond looks and physicality. Whoaaa…sounds like begging pula. Hahahaahahahaha. No, sia bercakap ni supaya kamurang jangan simply pandang perempuan yg kurang tarikan fizikal tu dengan sebelah mata saja. Mentang2 la ada satu perempuan tu yang lebih menonjol, automatic kena pandang sebelah mata ja perempuan yg tidak sebegitu menonjol. Belum lagi kamurang kenal dia betul2, pun sudah kena lempar diskriminasi. “Dia inda cantik ba…malas sia mau kawan sama dia.”

For the ladies…actually kamu tidak perlu terlalu terbawa2 sama obsesi mau cantik saja. Sebenarnya kamu lupa yang tarikan seorang perempuan – PERCAYA ATAU TIDAK – terletak pada keyakinan diri dia. Kalau dia ada strongwill dan bijak guna akal – ini lah tarikan sebenar kamu. Sebab kalau setakat mau cantik di muka, kamu hantam la tu mekap. Pegi belajar macamana mau mekap, pakai tu kiob palsu, mascara – haa!! Tampal sana sini…cantik juga tu. Kalau muka dia naturally cantik tapi tidak terurus, tidak berhias barang sedikit pun, automatic kecantikan tu malap. Tapi lain2 element tu kau tidak boleh buat2 macam tu ja. You can’t fake it. Daripada kamu sibuk2 mau pikir, “Alah sia nda cantik baa”, bagus lagi kamu lengkapkan diri kamu dengan kualiti2 yang tidak boleh dijual beli. Cari kekuatan tu dalam diri kamu semua and unleash it. Perbaiki mana yang boleh.

Ada lelaki ni betul2 ada masalah keyakinan diri. Dorang pun tidak sedar dorang mcm tu sampailah dorang jumpa perempuan yg ada keyakinan diri yang tiada pada diri dorang. Jadi bila dorang bersama dengan perempuan mcm ni, dorang rasa satu bahagian dalam diri dorang tu sudah terisi. Dorang rasa dorang memiliki keyakinan itu kalau bersama-sama dengan perempuan tu. Dan bila ada kualiti tertentu yang mengisi kekurangan diri kamu and make you feel better, kamu tau yang kualiti itu lebih penting daripada setakat rupa fizikal dia. Dan mind you, kamu boleh jumpa 10 perempuan cantik tapi tiada satu pun yg ada keyakinan diri yang kamu cari. Masa tu la kamu rasa kecantikan tu actually “kosong” sebab mau cari perempuan cantik ni, BERLAMBAK ba!! Dorang tidak akan hidup dengan kecantikan saja. Mesti ada strong points yg lain baru la orang actually iktiraf kecantikan dia tu sebagai cantik.

Speaking of you guys duduk lepak2 dan tengok2 perempuan yg limpas2… Kalau perempuan tidak menarik dan kamu tidak terasa mau tinguk dia…well, anggap ja la perempuan tu sudah selamat daripada mata keranjang kamu tu. Hahahahahahahaha. Apa juga kan? Teda hal ba tu. Apa juga kalau rugi satu satu dua pandangan mata. Teda jadi hal. Yang penting diri kamu tidak terjejas. Honestly, sia sendiri TIDAK SUKA kalau ada mata yang tengok kalau sia limpas dorang. If ada lelaki2 duduk satu meja, confirm mesti mata melilau tengok perempuan. Kalau sia ada pilihan, sia tidak akan lalu dekat dorang. Sia akan pusing jalan jauh sebab sekiranya dorang tengok tempat sia, sia rasa awkward betul. Ntah apa la yang dorang tengok sangat tu. Apa lagi kalau dorang siul2 atau buat2 bunyi, sia rasa mcm mau umban sesuatu pi tempat dorang suruh diam! Hahahaahahahahahaahahahahahaha. So if now you ask me, apa pula rasanya kalau sia limpas, langsung tu lelaki2 nda tinguk? Waahhh…kan sudah bagus tuu?? Sia buli lalu dengan senang hati, no issue berbangkit. So untuk mengelakkan sia terpikir buat benda2 bodoh tu, sia prefer tidak lalu depan dorang. Actually untuk buat lelaki memaling muka dorang ke arah kita (perempuan) ni senang ja baaa. Tidak payah mau cantik mcm tu Miss Universe. Pakai seksi sikit pun dorang tinguk sudah tu. Teda juga dapat apa2 ba tu kalau kena tinguk. Hehehehehe. Buat penat mata kamu ja ba tu guys. Hahahahahahaahaha. (Tu diaa, nasihat si 256 *Lols)

Jadi? Apa kesimpulannya ni? Tidak payah mau pikir2 sangat sepa akan terpikat dengan kita, sepa yang tidak terpikat dengan kita. God is fair ba. Confirm setiap kita ada magnet tersendiri, yang akan menarik orang2 yang tertentu. Tidak payah pun itu Brad Pitt yang tertarik sama kita, cukup la kita punya Prince Charming yang suka dengan kita. Hehehehe. Apa juga guna kau mau kumpul ramai2 peminat, bukan juga kau terlayan semua tu, kan? So jangan penat2kan diri untuk mendapat perhatian lelaki. Buat saja apa yang terbaik kau buli buat. Jadi la diri sendiri. Kalau si Ulal atau si Wine tidak terpikat sama kamu, belum tentu lagi si Nantung pun tidak terpikat sama kamu. *Lols So jangan susah2 kan diri mau sedih2 kenapa laaa dorang tidak suka dengan sia sedangkan sia suka sama dorang. Haiyaa!! Mesti the right one is still out there ba tu

So men, now you know yang walaupun ada perempuan ni montel ka, overweight ka, terlampau kurus kering ka, or flatchested ka, teda punggung ka – RILEKS saja baa geng!! Kalau tu lelaki mau cair sama kau, dia akan cair juga tu walaupun kau semontel mana. Kau jua dia kejar tu, walaupun ada tu Angelina Jolie limpas depan dia. Hahahahahahaha.

Okay, now pandangan peribadi sia sendiri. Sometimes you think it’s tiring sebab attraction ni random ba. Satu masa tu kamu mau sangat ada lelaki tergila-gilakan kamu, but satu kali kena, kamu rasa sakit jiwa pula. Masa tu baru kamu sedar yang BUKAN ITU yang kamu mau. Kamu cuma mau org yang kamu sayang tu dapat sayang kamu balik. That’s all. Buat apa mau kumpul ramai2 peminat tapi dorang membebankan kamu kan? BUT… kalau la kamu ni jenis bertuah yang ramai peminat, syukur juga la ba sikit. Bukan senang. Bukan kamu ada masuk tv or keluar debut album- tiba2 ja ada peminat ramai. Nahhh…kan best tu? So apa pun kejadiannya, jan susah2 kan diri kamu tu. Buat yang terbaik saja dan YAKIN bahawa nda kisah la apa orang cakap, YOU’RE BEAUTIFUL in your own way. Until you see that, then only you are good enough to be loved.

And as for the guys…we are not afraid of kekurangan kami di mata kamu. Kamu jangan lupa yang kamu pun ada kekurangan juga di mata kami. *Lols (:PPPPPPP Hahahaahahahahahah) Okay, next time sia tulis pasal tarikan lelaki di mata perempuan. Itu pun kalau got free time la ahhhh guyssss (/me pingsan tawa. Just teasing you guys ba. Hahahahahahahahahahaha)

Yang baik dijadikan tauladan, yang jahat dijadikan sempadan.

Muahsss

4 comments:

ulal said...

kamurang jangan simply pandang perempuan yg kurang tarikan fizikal tu dengan sebelah mata saja. Mentang2 la ada satu perempuan tu yang lebih menonjol <--- sama jua kamu kaum hawa bah taim p shopping...mana korang mau ninguk kalo barang tu nda santik :P~~~~
nahh sini sia mo situry siket arrr... kaum adam ni mang jenis yg suka ninguk kaum hawa biar yg maseh singgol kah ataupun sdah jadi bapak punya , sdah d kurniakan mata kami ni camni :)) tu cuma setakat tinguk2 saja bah...bkannya utk bikin gf mahupun bini...lain labaitu sitail tu kalo mo pilih utk d jadikan gf :))
macam jua kamu kaum hawa p jalan2 shopping...takan kamurang tuss bili tu barang ..mang jalan2 tinguk2 mah kan :))) mana yg perlu baru lah bili baitu .. so sama jua kami ni .. sdah kenal sama tu gurl baru lah kami polan2 selami satu persatu mah :))))

RILEKS saja baa geng!! Kalau tu lelaki mau cair sama kau, dia akan cair juga tu walaupun kau semontel mana. Kau jua dia kejar tu, walaupun ada tu Angelina Jolie limpas depan dia. <--- iyaaaa..sambil kejar ko sambil mata memandang jua ke arah angelina juli tu wakwakwak .. jan lah amik ati zantung bah...stakat memandang jak baitu hehe...

yg paling sia sutuju sama sakapan c bebeh256 ni iyalah .. kaum hawa kena "yakin diri" .. cuba lah kamu kaum hawa pandang keliling kamurang..yg buta pun dapat suami jua bah...yg cacat pun dapat suami jua bahh...than apa lagi kamurang sumanya ada !! lemak ada ,berat pun ada.. d kira sempulna sdah labaitu .. musti tu ada kobihan kamu masing2 :)))

Twofivesix256 said...

cayanggggggggg ulalkuuu...muahssss (ni mesti takut ada mandak umban batu masa sibuk mengular tu mata tu kan laling... *Lols)

When kawan me keluar sama bf dia kan, sibuk bf dia tinguk perempuan sekeliling , melainkan yg di depan dia ja yang dia nda tinguk - iaitu gf dia sendiri!!...*Lols.

"macam jua kamu kaum hawa p jalan2 shopping...takan kamurang tuss bili tu barang ..mang jalan2 tinguk2 mah kan :))) mana yg perlu baru lah bili baitu .. so sama jua kami ni .. sdah kenal sama tu gurl baru lah kami polan2 selami satu persatu mah :)))) <--- jadi kan dear, yg cumil2 saja la tu yg berpeluang untuk diselami ati budinya kan? (/me berabis ketawa tapuk dalam baju si jojon. *lols)

Bah, nanti me tulis untuk yg lelaki punya ahh...*giggles

ulal said...

bkan bah pula hanya sumil jak tu d konal ..yg nda sumil pun d kanal jua baitu :)))

/me kaseh guyang2 tu purut semasa laling batapuk d dalamnya wakwak

Twofivesix256 said...

kubit lai tuu perutmu tu lalingg *Lols