Statcounter

Sunday, November 1, 2009

Lelaki Curang: Why?

Sia dengar macam2 debate pasal hal ni di Oprah. Macam2 pendapat keluar. Pandangan daripada orang yang sudah menulis buku dan buat kajian tentang kenapa lelaki curang, hinggalah kepada yg keluar dari mulut lelaki2 yang pernah curang dengan wife dorang. Dalam banyak2 tu, ada yang tidak masuk akal. Ada yang sukar dipahami dan ada yang setakat ada benda untuk dicakap supaya wife dorang tidak menyalahkah diri dorang bahawa dorang tu adalah reason why laki dorang curang.

But dalam banyak2 tu, sia rasa ada satu pendapat yang cukup mudah dan logic. Lelaki curang adalah kerana…

"ADA PEREMPUAN YANG SANGGUP CURANG BERSAMA-SAMA DENGAN MEREKA."

Maybe betul juga kan? It takes two to tango. Bolehkah dianggap curang kalau hanya lelaki tu saja yang mau dengan perempuan lain sedangkan perempuan tu tidak mau dengan dia? Mungkin itu masih boleh dianggap tanda2 kecurangan di peringkat awal. Tapi sekiranya perempuan tu tidak layan, tentu benda tu terhenti di sana. Jadi tiadalah drama2 sandiwara semasa yang akan berlaku selepas tu kan? Tiadalah perkara2 yang teruk akan berlaku. Akhirnya, satu episod kecurangan itu berakhir sebelum sempat bermula.

Tapi apa boleh buat. Bukan senang untuk kita kawal perbuatan orang. Kalau your man sudah berminat dengan perempuan lain, bukannya kita dapat halang perempuan tu untuk bagi respond dengan your man. Tapi sekiranya dia tidak bagi respond, mungkin ini sajalah yang diperlukan untuk menyelamatkan keadaan.

So ladies, finally Kecurangan lelaki itu actually terpulang pada kita.

Suddenly we realize that the men could be at our fingertips.

Make It Or Break It, that’s the decision to make :)

2 comments:

ulal said...

wakwakwak lalaki ni mang kat ujung jari pompuan jak baitu cayangggg...tapi pompuan pun kat ujung lidah lalki jua tu kan ..nahhh suma tu mainan c lusifer jak baitu kan cayang :)))))

Twofivesix256 said...

Uishh...bukan alang2 tu mainan si lucifer tu kan laling...hahahahaha. If alang2, then bukan lucifer la namanya that. Silap2 yg ada halo atas kepala pun betanduk kejap gara2 dia ni kan... wink wink wink wink

/me berabis ketawa sana pisuk2