Statcounter

Thursday, April 22, 2010

My Blessings…

Ntah why tiba2 terpikir pula mau merenung hidup sia pada ketika dan saat ini. Entah kenapa, I feel soo soo grateful dengan life yang sia ada ni. Bukannya pasal life sia ni bagus sangat pun. Ramai lagi di keliling sia yang ada life yang jauh lebih baik dan selesa dari sia. Looking at myself pun, I am not even at my best form. I still don’t wear what I wish I could wear, and I’m still not making as much money as my friends. Tapi entah laaa…kenapa pula sia rasa best betul dengan life sia ni. Ishhh…kenapa ba ni? (*Lols)

Well…pikir punya pikir kan... Maybe it’s true la kalau mau dibandingkan dengan orang lain, sia ni mcm semut api ja. Kici dan nda pun kana tinguk. But ntah la. In a way I think that benda tu semua tidak penting langsung. Sebab, dorang kaya ka atau tidak, hidup sia tetap hidup sia. So kamu nda rasa lucu ka kamurang sibuk mau banding2 and then feel down dengan diri sendiri? Doii…sia sudah lalui semua Mind Journey tu. Sia pernah rasa apa kamu rasa. But tiba2 sia nda rasa mcm tu lagi. Bukan sebab ada org nasihat sia supaya jangan buat gitu. Tapi sia sendiri pun boleh pikir. Sudah sia cakap kan di post sia yang dulu, kita ni BUKAN berlumba pun. Lain2 punya track. Kau lari bila kau mau, gitu juga dengan sia. So sia punya track, sia punya pasal la. Yang penting sia happy and enjoy. Mungkinkah sia sudah jumpa the formula? You know what, whatever it is, IT DOESN’T MATTER AT ALL!!!

Sia sangat bersyukur ada parents yang begitu baik hati dan begitu care sama anak2 dorang. I think my parents la parents paling cumil oo… Hehehe. Kin ketawa ba gaya dorang tu. Hahaha. Then I have my sister yang sangat generous dan tidak berkira dengan kami. Without her, banyak benda yang susah untuk sia. Then I have my 2 handsome brothers, one is very skillful and one is so brainy. Among the guys yang begitu bright, God picked 2 to be my brothers. God is soo good to me. And then, I feel sooo blessed with my work now. Biarpun work cikai2 saja, tapi entahlah why sia sangat happy dengan work sia. I love my new workplace…yang buat sia rasa sangat bertuah sebab sia boleh rasa kesungguhan dan semangat juang yang nda pandai padam. Wow… entah dari mana datang motivation ni. I always remember I was a very cengeng girl yang tidak boleh ditegur, mesti merajuk dan nangis. Tapi I’m still here oh. Macamana lagi sia nda rasa syukur sama God sebab diri dan hidup sia yang kecil ini, rupanya banyak keberkatan. Sampai I can’t say it enough with words ba.

And look at my life now…Sia sangat bersyukur biarpun sia ni banyak kelemahan, tapi God bagi sia peluang untuk berubah dan perbaiki diri sia. Maybe ada juga berkatnya keras kepala sia ni. Kalau tidak keras kepala, lama sudah sia patah balik. Sia bersyukur sebab ada kesilapan yang sia buat, yang boleh membawa masalah besar sama sia, but God tulung juga sia dgn menjadikan keadaan memihak pada sia. Syukur yang teramat sangat. Entah macamana lagi sia mau cakap. Beyond words sudah ni. Lepas tu God bagi sia kekuatan untuk tempuhi cabaran2 kecil sama ada secara emosi atau minda. Kalau nda, lama sudah sia biarkan cabaran2 tu melemahkan sia. Then sia sangat syukur juga dengan orang2 yang God let me meet. Biarpun kawan2 sia tidaklah ramai, tapi kawan2 sia yang ada ni betul2 menghargai sia. So grateful God bagi sia kawan2 yang sangat hebat mcm dorang. Sia terharu, dan sia sudah slowly learn how to express to my friends mcamana sia hargai dorang. And then, sia syukur yang tidak terhingga to God, sebab banyak benda beyond yang control yang He helped me untuk handle. Sia syukur sebab biarpun ada orang2 yang tidak hargai kehadiran sia dalam hidup dorang, ada juga orang2 lain yang betul2 make me feel that my presence matters in their lives. And also, biarpun sia seorang kawan yang tidak sempurna, I have friends who trust me with their secrets. These people make me realize even more how blessed I am.

Selain tu, sia juga sangat bersyukur setiap perkara dalam diri sia yang mejadikan sia diri sia sekarang. I thank you Lord atas setiap kelebihan sia dan juga kekurangan yang mampu sia perbaiki and most importantly untuk sia sekarang adalah MENGHARGAI semua perkara baik yang berlaku di dalam hidup sia. If I have a home to stay and foods to keep me going – I will be thankful for every piece that you give me God. And deep inside my heart, I keep this wish that semoga I will not stop appreciating my blessings. I want to love those who love me. I want to care for those who care for me. I want to be there for those who are there for me during my times of needs and please let me use this lifetime to use all my blessings to give something good to everyone who knows me and may those good things shine my life as it will keep my heart smiling until my last day.

By then and there I would know if I have lived a life that MATTERS. :)

Thank You Lord for my blessings.

6 comments:

Anonymous said...

God bless to you. Amen..

-kennedy-
(masih inda pandai pakai tu identity)

reFfz said...

Blogwalking~Following u!!nice content.. :)

ac said...

god bless u..stil a long windin road..pray tat u wont fall off d wagon..cheers :)

Twofivesix256 said...

Thanks for the good wishes.

Acit: Fall off the wagon? Ask me which wagon and what type of wagon -- hehehehe...I fell off so many times already. Even the wagons are sick of me...Hahahaaha

cit said...

i didnt know u hv many wagons n fell tunggang tebalik many times frm it..hakkhakkk

Twofivesix256 said...

Ya ba acit...selalunya orang yang pernah rasa camana susah payah baru tau hargai kehidupan baitu...This life never pampers me, jara sudah me jatuh nii... hehehe. Macam2 rupa sudah tu wagon dia... Hahhahaahhaha. /me pasik pipi acit