Statcounter

Tuesday, July 30, 2019

Bini Tapuk-Tapuk

Sebagai seorang lelaki, mesti kau rasa thrill kalau boleh kawin lebih dari satu. Tapi most case, bini kau confirm tidak akan izinkan. So what you do is, you kawin curi2. And then after that you techinically ada Bini Tapuk-tapuk. Bagi la alasan mau pi outstation la, ada meeting or course di luar negara la, padahal mau spend masa sama bini yang tapuk-tapuk tu.

Sia terfikir ni topik bila ada sorang kawan tu yang allowed herself to be a Bini Tapuk2 kepada sorang kawan lama dia yang sudah ada bini dan anak2, yang boleh dikatakan ada perkahwinan yang stabil dan tidak bermasalah.  So kawan sia ni most of the time hidup macam single mother yang teda laki. Hanya sekali sekala, bila laki dia tu pi outstation pi England contohnya, dia akan ikut sekali. Most likely bini pertama dia tidak tau. Apa lagi kalau laki dia ni jenis yang selalu balik makan sama2 di rumah. Jenis yang sayang anak2. Makan pakai cukup. Si kawan sia pula ni sorang single mother with 3 kids. Memang dia perlukan teman hidup untuk melancarkan urusan kehidupan dia especially mengatur belanja anak2 dia. Maybe selepas semua pertimbangan tu, akhirnya dia setuju jadi Bini tapuk2. Tapuk2 in the real meaning of tapuk2. Nda buli kelihatan bersama di khalayak ramai. Thats why la kalau luar negara tu baru drg rasa ada kebebasan. Sia tinguk kawan sia tu kan, maybe bukan itu yg dia mau tapi itu ja pilihan yang dia ada. At least merasa juga dia ke luar negara. Kalau mau harap bekas laki dia or harap diri dia sendiri, memang life dia akan begitu2 juga. 

Oleh kerana dia Bini tapuk2, sampai sekarang kami ndatau pun camana rupa laki dia. Tapi terfikir juga sia, berapa lama dorang boleh stay tapuk2. Mungkin kawan sia tu rendahkan permintaan dia. Mungkin dia setuju untuk tidak minta lebih dari tu. Jauh sekali untuk sia tentukan sama ada dia happy ka tidak. Seolah-olah hubungan tu out of convenience ja. Selagi buli ditapuk, ok boleh on. Macam kesian jadi tu perempuan. Sebab dia ni macam daun yang menempel di pokok yang kuat. Kalau tiba2 dia kena tiup angin, pokok tu tetap kuat dengan dahan2 dia. I just hope ada pertukaran yang setimpal like dat guy buli kasi belanja bulanan yg mencukupi untuk kawan sia tu tampung hidup yang berjauhan tu. 

Well, permintaan kita berbeza dalam life ni kan. Ada yang mau dibagi balang yg penuh air. Ada yang tidak kisah kalau separuh ja. It's her story yang diringkaskan dari kaca mata sia. Tapi confirm bukan semudah itu. Kalau ikut kebiasaan, kan bagus kalau lelaki tu cukup ada satu bini ja. Dan kalau sudah ada bini tu, dia cuma sayang bini dia tu ja. Kan bagus gitu. Tapi rupanya banyak lagi pilihan lain di depan mata. Orang cakap hidup cuma sekali. So kau buli ja tibai semua peluang di depan mata kau. Tapi stilll...sia terfikir juga, nda best ka hidup cara conventional? Nda happy ka kalau kita ikut style orang tua kita yang kita panggil kolot tu? At least life dorang focus sepenuhnya sama keluarga dan kasi besar anak2. Tedalah main tapuk2 ni semua.   

I really hope guys punya trend akan berubah. Mungkin you guys memang dilahirkan buaya darat. Dengan trend yg semakin menjadi2 ni, manala tau kan one day, akan berlakunya "mutasi" di trend2 yang nda tentu2 ni semua, WHO KNOWS akan terlahirnya lelaki yg tidak buaya gara2 generasi lelaki sudah "sampai limit" and akhirnya kena RESET balik pigi ZERO. I want semua lelaki di dunia ni STOP memanipulasikan perempuan dengan keperluan dan kelemahan dorang. Bukan ada harapan ka tu? If you see it's a growing trend yg perempuan slowly mau overtake lelaki dalam macam2 hal. What if one day lelaki generasi akan datang tidak tau pun yg dorang yg sepatutnya dilahirnya buaya - gara2 perempuan masa tu sudah ambil alih semua sifat lelaki especially sikap kebuayaannya. Sia mau kamurang rasa tu rasa oren camana. 

HAHAHAHAHAHA :PPP 

No comments: