Statcounter

Monday, September 23, 2019

Suami Mithali la Mangkali



Miang dan lelaki tu boleh dipisahkan ka? LOLS

Ok kidding. Teda idea sudah sia camana mau start. I want to make this brief.

Kununnya ndamau elaborate kes2 kemiangan cos sudah banyak kali mention kan. But my friend buli pula sebut something yang baru di pendengaran sia. My friend ni second wife kepada satu contractor, and perkahwinan dorang diketahui oleh bini pertama. Boleh dikatakan suasana bermadu yang "sihat" sebab dorang boleh berjumpa, boleh bertegur, boleh bercakap walaupun jarang juga dorang ada chance untuk buat begitu sebab kalau dari segi harta, definitely bini pertama tu dapat banyak kelebihan sebab ada anak dan kawan sia ni pula belum ada anak. But still semua org faham, bini pertama mana yang tidak jealous dan sakit hati walaupun di muka nampak dia senyum. My friend knows but sekurang-kurangnya tidak la dia bertapuk, nda la dia berisiko kena bubut pakai penyapu atau kana viral. Hahahaha.

So another friend of ours si janda hot ni, ada sorang laki orang yang berkenan sama dia. Hari2 hantar balik, keluar makan, kasi kawan ke sana ke mari, sedangkan ni lelaki ber-imej Suami Mithali. Pernah kerja di mahkamah syariah lagi. Lelaki tu mengaku yang orang tidak akan percaya kalau dia tu ada perempuan lain sebab dia betul2 jenis yg baik, bukan kaki perempuan, bertanggungjawab dan berkomitment tinggi sama family dia. Ada bini pun Ustazah yang baik serba serbi. Hidup aman damai besarkan keluarga sama2 sampai la pencen. Baru sekarang dia tersuka si janda hot ni. Balik2 dia kasitau tu janda yang dia mau bikin dia bini kedua. Tapi tidak juga ada tindakan. Dia tidak sampai hati tinguk bini dia yang sangat baik. Dia nda sampai hati cemarkan imej Suami Mithali tu. Cadangan dia adalah TUNGGU DIA JADI JUTAWAN dulu, lepas dia kasi bini dia dan anak2 dia beratus ribu duit, tu masa baru dia rasa tidak bersalah untuk kawin lagi. Masalahnya sudah 2 tahun berlalu, dia masih belum jadi jutawan! Hahahaha

Tapi keakraban dia sama tu janda hot semakin menjadi. Banyak juga la pengorbanan dan pertolongan dia untuk kawan sia tu dan anak2 dia. Tidak terkira sudah. Cuma ada syarat yang dia kena ikut. Dorang tidak boleh kelihatan bersama di tempat awam. So semua tempat2 happening, they cannot go together. Kalau si shopping mall, satu ikut pintu sini, satu ikut pintu sana. Lepas tu jumpa di kereta ja. So kawan sia rasa sangat tertekan dengan hubungan begitu. Tu lelaki agree juga mau nikah dulu TAPI cara kampung ja iaitu tidak berdaftar. Kawan sia ni inda mau begitu sebab dia teda hak yg sah sebagai isteri. So dorang gitu2 ja sepanjang dua tahun. So akhirnya kawan sia dalam dilema sebab dia betul2 mau teman hidup yg sah. But this guy is like a diamond yg buli tinguk seja tapi nda buli dimiliki sebab akhirnya dia paling utamakan bini dan anak2 dia dulu berbanding tu perempuan yg dia kejar2. So how la dat?

So si kawan yang bini ke dua ni, hilang sabar sudah dengan cerita dorang. Kebetulan tu lelaki adalah saudara mara dia, so dia rasa terpanggil untuk bagi opinion. 

BUDUHKAN LELAKI GITU? ADA HATI MAU MIANG, TAPI PENAKUT. TAPI PADA MASA YANG SAMA, GATAL DIA TU NDA JUGA DIA BULI CONTROL. Bila tinguk kes dorang ni baru sia respect betul sama laki sia oh. Sebab DIA MIANG TERANG-TERANGAN. MIANG YANG TIDAK TAKUT. BAWA PI JUMPA BINI PERTAMA, AKUN MAU KAWIN DAN AKHIRNYA KAWIN TU PEREMPUAN SECARA SAH. Bukan macam dorang. Keluar pun tapuk2 macam apa ja.  Kalau sudah begitu bagus kau jangan miang langsung dari menyusahkan semua orang. 

HUII, pedassnyaaaa. Hahahahahahahaha. Sia actually ketawa part yg dia akhirnya say something good sama laki dia yang biasanya dia maki seja tu. Hahahahaha. Dalam hati sia, Oooo...diam2 kau kagum juga sama laki kau ahh. LOLS.  Tapi kawan sia ni lucu. Sebab dia sometimes lupa yg dia sudah kawin. Dia nda anggap hubungan dia sama laki dia tu satu perkahwinan, dia anggap macam satu agreement ja sebab  dorang teda anak, teda harta yang laki dia kasi dia, cuma laki dia tukang jamin passport dia ja. So bila dia cakap sama sia, dia buli tersasul, "Ni la ba yang sia berjaga2 bila mau fikir pasal perkahwinan..." LOLS. OIIII, jadi yang si beliau tu bukan laki kau kah? Hahahaha. Terus baru dia teingat ahh. Hahahaha (Kebetulan laki dia ni jauh lebih tua dari dia)

So ngam ka opinion kawan sia yang sometimes terlupa dia bini orang tu? LOLS. Iaitu kalau kau nda buli control kemiangan kau, jan alang2. Kasi kasi sah tu perempuan kalau kau mengaku lelaki baik. Bukan kau main tapuk2, umpama sanggup kau jalan di bawah mija supaya inda kenampakan kau keluar sama perempuan lain. Untuk si Suami Mithali tu, umur sudah 60 plus, why not kau teruskan seja la bah jadi mithali daripada kasi spoil tu record bila di ujung2 sudah. Apa yang sia buli cakap sama kawan sia yang janda tu, Apa buli buat la kak. Dia sangat baik tapi dia tidak buli dimiliki. Better let go ja or else akan melukakan hati banyak pihak. Guess what, she is on the way to ditch that suami mithali out of her life now but is still struggling to do so sebab tu lelaki macam sonsog, tetap datang hari2. Tapi mimang bagus tu lelaki, sia akun lah. Cos sama kami semua pun dia baik. I think better dia stay jadi Suami Mithali untuk bini dia ja la, macam ngam sama peribadi dia. Tapi persoalannya, Miang dan Lelaki nda buli dipisahkan ba kali kan?

Hahahahahahahahaa. Oops. :PPP

No comments: